Zdrowe składniki wigilijnych potraw cz.2

Opublikowane przez w Dieta

W poprzednim poście mogliście poczytać o zdrowych składnikach tradycyjnych, wytrawnych potraw wigilijnych. Zgodnie z obietnicą, dzisiaj czas przyjrzeć się daniom na słodko ☺️Zapamiętajcie koniecznie informacje z tych wpisów, a z całą pewnością zabłyśniecie przy świątecznym stole! 🎄

🔵 MAK NIEBIESKI
W Święta atakuje nas z każdej strony – jest składnikiem choćby makowca czy makiełek. W swoim składzie ma zadziwiająco dużo wapnia, a także znaczne ilości magnezu, żelaza i cynku. Mak z powodzeniem stosuje się w dietach bezmlecznych, jako dodatek do różnego rodzaju potraw, właśnie w celu zwiększenia podaży wapnia w menu ograniczającym jego podstawowe źródła 🐄 Omawiany składnik jest również dobrym źródłem błonnika pokarmowego i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

🌰 ORZECHY
W skrócie – orzechy dostarczają dobrych tłuszczy, białka, witaminy E, potasu, fosforu, magnezu, miedzi i lecytyny. Prawdziwe bogactwo korzystnych substancji  

🍑 SUSZONE OWOCE
Są skoncentrowanym źródłem witamin i minerałów. Najlepiej wypadają morele, które mają mnóstwo potasu i beta-karotenu, ale po inne owoce w takiej formie również warto sięgać Najkorzystniej dla zdrowia jest kupować suszone owoce bez dodatku konserwantów. Nie wyglądają wprawdzie zbyt pięknie, ale są dla nas najlepsze, a ich bogaty smak wynagradza problemy natury estetycznej 😜

🍯 MIÓD
Działa antybakteryjnie, przeciwzapalnie, oczyszczająco. Uwaga – poddany działaniu wysokiej temperatury traci swoje właściwości! O miodzie więcej pisałam na Facebooku: Dietetyk Wiktoria Piłakowska ⬅️

Następnym razem o tym, jak przetrwać Święta w rodzinnym gronie bez przejadania się 👍

Zapraszam na konsultacje stacjonarne – Dietetyk Wrocław albo do skorzystania z diet online!

DIETETYKWIKTORIA.PL

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail