Zdrowe składniki wigilijnych potraw cz. 1

Opublikowane przez w Dieta

Wbrew powszechnemu przekonaniu, wiele składników tradycyjnych, świątecznych potraw to bardzo cenne źródła witamin, minerałów i innych ważnych dla naszego zdrowia substancji. Nie warto patrzeć na wigilijne dania jedynie poprzez pryzmat kalorii i obawy przed przytyciem! W dzisiejszym poście pierwsza część argumentów potwierdzających tę tezę 😊

Na pierwszy ogień pójdą składniki i dania wytrawne 😋

🥄 BARSZCZ CZERWONY

Wigilijny barszcz czerwony, przygotowywany w tradycyjny sposób, jest prawdziwą skarbnicą prozdrowotnych substancji. Buraki obfitują w przeciwutleniacze (to zasługa fioletowo-czerwonych, naturalnych barwników), są dobrym źródłem potasu oraz folianów. Co ważne, zupa jest niskokaloryczna (pod warunkiem, że nie dodamy do niej zbyt dużej ilości uszek 😜), więc nie należy się obawiać, że od niej przytyjemy. Samo zdrowie!

🎏 KARP

Znany wszystkim bohater świątecznego stołu  Sam w sobie jest stosunkowo chudą rybą (jego zawartość tłuszczu mieści się pośrodku, między dorszem a makrelą) – dopiero tradycyjne smażenie robi z niego kaloryczną bombę. Zawiera sporo białka dobrej jakości.

🐟 ŚLEDŹ

Ta niepozorna ryba jest bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega 3 oraz witaminy D – bardzo ważnych dla funkcjonowania naszego organizmu składników, których w naszej codziennej diecie zwykle jest za mało.

🍃 KAPUSTA KISZONA

Jest ważnym źródłem witaminy C w zimowej diecie. Drobnoustroje z kapusty mają korzystny wpływ na mikroflorę jelitową.

W kolejnej odsłonie cyklu – składniki i dania na słodko 😋🍬

Zapraszam na konsultacje stacjonarne – Dietetyk Wrocław albo do skorzystania z usług online! Zachęcam również do zapoznania się z ofertą świątecznych voucherów na usługi dietetyczne 👍

DIETETYKWIKTORIA.PL

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail