Łatwe sposoby na odchudzenie świątecznych potraw i spalenie nadmiaru kalorii

Opublikowane przez w Aktywność fizyczna, Dieta

Rozpoczyna się największe przedświąteczne szaleństwo 🎄 Jeśli przygotowanie potraw na ten wyjątkowy czas choć w pewnym stopniu zależy od Ciebie, koniecznie przeczytaj dzisiejszy post! Sprawdź, jak w prosty sposób ograniczyć kaloryczność dań bez szkód na smaku. Nie gotujesz albo nie masz ochoty nic zmieniać w tradycyjnych przepisach? Zainspiruj się i spalaj kalorie przez zabawę w rodzinnym gronie ⛄

JAK OGRANICZYĆ KALORYCZNOŚĆ TRADYCYJNYCH DAŃ?

Przede wszystkim i najogólniej: nie dolewaj tłuszczu tam, gdzie nie jest to konieczne i nie smaż, jeśli możesz ugotować lub upiec. To tak w skrócie 😀 Poniżej już same konkrety.

🍰 Do ciast, ciasteczek i kompotu dodaj o połowę mniej cukru lub zastąp go naturalnym słodzikiem (ksylitol, erytrytol – nadają się do pieczenia).

🐟 Karpia usmaż na patelni muśniętej olejem, a nie w głębokim tłuszczu.

🍟 Ziemniaki ugotuj lub upiecz w piekarniku z niewielką ilością oleju, nie podsmażaj.

🥟 Połowę mąki na pierogi zastąp pełnoziarnistą. Pierogi podawaj z wody, nie polewaj ich tłuszczem.

🌰 Uważaj na orzechy w dużych ilościach – są zdrowe, ale wysokokaloryczne.

🥛 Wszędzie, gdzie zamierzasz użyć majonezu lub śmietany, zastąp je jogurtem naturalnym (tradycyjnym lub greckim). Jeśli nie chcesz całkowicie rezygnować z majonezu, przynajmniej wymieszaj go w proporcji pół na pół z jogurtem – smak będzie wyrazisty, a bomba kaloryczna zostanie choć częściowo „rozbrojona” 😀

ŁATWE SPOSOBY NA SPALENIE KALORII

Nie chcesz nic zmieniać w tradycyjnych recepturach? Czekasz na świąteczne dania cały rok i ani myślisz profanować ich jogurtem i ksylitolem? Mimo to chcesz zadbać, aby nie przytyć? Poruszaj się trochę! 💃💃

💁 Pomóż organizatorom świątecznych przyjęć – pozbieraj naczynia, pokrój ciasto, donieś wody. Nie zasiadaj za stołem jak posąg, bo później może być Ci trudno wstać 🙃

👨‍👩‍👧‍👦 Wybierz się z rodziną na długi, zimowy spacer.

⚽ Pobaw się z dziećmi. Pobiegajcie razem, porzucajcie śnieżkami, ulepcie bałwana. Nawet jeśli nie będzie śniegu, dzieciaki z całą pewnością wymyślą zabawy, w których możesz im potowarzyszyć.

🏋️ Bądź cały czas w ruchu. Nie rozleniwiaj się – nicnierobienie wbrew pozorom nie jest najlepszą receptą na odpoczynek. Umiarkowana aktywność pozwoli Ci naładować baterie, a jednocześnie pomoże spalić świąteczne pyszności 🎄🔥

Kolejny post będzie poruszał już tematykę sylwestrową 👗🤵🥂🍾🎆

Zapraszam na konsultacje stacjonarne – Dietetyk Wrocław albo do skorzystania z diet online!

DIETETYKWIKTORIA.PL

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail