Jak wrócić do formy po wakacjach?

Opublikowane przez w Dieta

Lato to czas, który nie zawsze sprzyja zachowaniu szczupłej sylwetki. Zarówno wakacyjne wyjazdy, jak i zwykłe spotkania z przyjaciółmi, pikniki na świeżym powietrzu czy spacery w centrum miasta są pełne dietetycznych zagrożeń :) Niektórym udało się wyjść z tych kuszących sytuacji obronną ręką, innym niestety nie… Cóż. Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, trzeba wziąć się w garść i na nowo wypracować zdrowe nawyki. W dzisiejszym poście dowiesz się, jak bez wielkich wyrzeczeń wrócić do formy sprzed lata!

Przede wszystkim, istotne jest odpowiednie nastawienie. Nie trzeba rozpaczać nad kilkoma dodatkowymi kilogramami – co się stało, to się nie odstanie, a bierna złość na siebie na pewno w niczym nie pomoże. Warto pomyśleć o nowej sytuacji pozytywnie. Możemy na nowo zadbać o swoje ciało, odzyskać siłę, humor i pewność siebie. Wystarczy znów dokonywać odpowiednich wyborów żywieniowych, a stan rzeczy po prostu musi się poprawić.

Przechodząc do konkretów – co robić, żeby schudnąć po wakacjach bez wielkich wyrzeczeń?

  1. Nawet nie myśl o głodówkach, dietach sokowych/zupowych czy innych detoksach. W kilka dni nie odpracujesz dłuższego czasu folgowania sobie bez myślenia o konsekwencjach. Powrót do formy to proces, a im dłużej trwa i spokojniej przebiega, tym większa szansa na trwały sukces.
  2. Jedz regularnie i zawsze pamiętaj o śniadaniu. Zabieraj ze sobą posiłki na wynos (np. sycące sałatki) – to uchroni Cię przed złymi decyzjami podjętymi na spontanicznych zakupach.
  3. Postaraj się całkowicie rzucić przemysłowe słodycze, słone przekąski, fast-foody. Możesz przygotowywać sobie ich zdrowe zamienniki w domu i jeść w ramach zaplanowanych posiłków (nie pomiędzy nimi!).
  4. Zadbaj o to, aby Twoja dieta była kolorowa, różnorodna i smaczna. Jesień to pora roku obfitująca w krajowe warzywa i owoce. Włącz je do swojego codziennego menu.
  5. Pij odpowiednią ilość płynów, takich jak woda, niesłodzona herbata, kawa. Unikaj słodzonych napojów, soków i wód smakowych.
  6. Ruszaj się! Jak najwięcej spaceruj, bądź aktywna/y w domu i poza nim! Znajdź coś, co sprawia Ci przyjemność i po prostu zacznij robić to regularnie :)

Wprowadzając w życie powyższe rady, będziesz cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem, a kilogramy zlecą niepostrzeżenie, w międzyczasie :) Czy to nie brzmi wspaniale?

Jeśli potrzebujesz pomocy w powrocie do sylwetki sprzed lata, skorzystaj z moich usług dietetycznych online lub umów się na wizytę w moim gabinecie we Wrocławiu.

DIETETYKWIKTORIA.PL

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail