Dietetyk Wiktoria Piłakowska – Blog

Zdrowa dieta odchudzająca dla nastolatki. Przykładowy jadłospis na dwa dni

Opublikowane przez w Dieta

W poście dotyczącym mojej beznadziejnej diety z czasów liceum zasygnalizowałam, że zamierzam opublikować na blogu przykładowy jadłospis dla odchudzającej się nastolatki. Sposób odżywiania się w tym okresie życia jest niezwykle ważny, a nierozsądna dieta może wyrządzić wiele długofalowych szkód. Nie warto ulegać presji otoczenia, ryzykując utratą zdrowia i dobrego samopoczucia. Dzisiejszy wpis to taki mini-przewodnik, wskazówka, dla młodych dziewczyn z nadwagą, które chciałyby zrzucić zbędne kilogramy, nie zaburzając przy tym naturalnych procesów zachodzących w ich organizmie.

(więcej…)

Wszystko, co musisz wiedzieć o truskawkach

Opublikowane przez w Produkty

Znacie kogoś, kto nie lubi truskawek? Myślę, że znalezienie takiej osoby może być naprawdę trudne! Te niewielkie, czerwone i niezwykle aromatyczne owoce kojarzą nam się z latem, słońcem, pierwszymi upałami, często także z dzieciństwem. Wraz z rozpoczęciem sezonu na polskie truskawki warto sobie uświadomić, że doskonały smak nie jest ich jedyną zaletą. W dzisiejszym poście opowiem Wam o wartości odżywczej truskawek oraz ich potencjalnym wpływie na zdrowie. Podsunę Wam także kilka pomysłów na wykorzystanie tych wartościowych owoców w kuchni.

(więcej…)

Sezonowe ciasto z rabarbarem w zdrowej, łatwej wersji

Opublikowane przez w Przepisy

Wiosna nareszcie zadomowiła się u nas na dobre. Wraz z nią, na sklepowych półkach stopniowo pojawiają się sezonowe pyszności. Jedną z nich jest rabarbar, słodko-kwaśne warzywo (!), które idealnie komponuje się z wszelkiego rodzaju wypiekami. Wielu osobom, w tym i mi, smak ciasta z rabarbarem kojarzy się z dzieciństwem, beztroską i wakacjami. W dzisiejszym poście podzielę się z Wami przepisem na zdrową wersję tegoż wypieku, która smakowo nie odbiega od oryginału, a pozwala nieco uspokoić sumienie… :)

(więcej…)