Lekka kasza manna z musem jabłkowym

Opublikowane przez w Przepisy

Kasza manna nie jest jakimś super odżywczym produktem, ale i tak ją kochamy. Jest pyszna, a wielu z nas jej smak kojarzy się z beztroskim dzieciństwem. Dzisiaj pokażę Wam, jak zrobić ją w lżejszej wersji, która będzie idealnym wyborem na leniwe, weekendowe śniadanie.

Składniki (na dwie porcje):

Kasza:

  • 250 ml mleka 1,5-2% tłuszczu
  • 250 ml zimnej wody
  • 8 łyżek kaszy mannej
  • łyżka cukru/ksylitolu

Mus:

  • 2 jabłka
  • łyżeczka cukru/miodu/ksylitolu
  • szczypta cynamonu
  • gorąca woda z czajnika

Przygotowanie:

  • Zaczynamy od musu. Obierz jabłka, wydrąż gniazda nasienne, pokrój owoce w kostkę.
  • Wrzuć pokrojone jabłka do niewielkiego garnka, wlej na dno nieco gorącej wody i doprowadź do wrzenia. Dodaj cynamon i cukier. Początkowo podgrzewaj pod przykryciem, a następnie bez – aż do momentu odparowania wody, ściemnienia i zmięknięcia jabłek. Rozgnieć je widelcem na mus.
  • W większym garnku zagotuj mleko z wodą i cukrem. Dodaj kaszę, ciągle mieszając.
  • Gotuj przez chwilę, nie przestawaj mieszać. Kiedy poczujesz, że kasza maksymalnie zgęstniała, zdejmij garnek z palnika.
  • Podawaj kaszę na gorąco, razem z musem jabłkowym. Smacznego :)

 

kasza2

 

Dlaczego gotowałam kaszę na mleku rozcieńczonym wodą? Po prostu, kasza z samym mlekiem jest dla mnie za ciężka i nie czuję się po niej najlepiej. A z taką modyfikacją mogę jeść ją bez obaw :) Nie próbowałam gotować kaszy na samej wodzie, ale wydaje mi się, że taka opcja nie jest zbyt dobra – jednak mleczny posmak to sekret udanego dania i wehikuł czasu do dzieciństwa :)

P.S. Zapraszam na insta :)

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail