Najszybsza pasta kanapkowa na słodko – pyszna i bardzo zdrowa!

Opublikowane przez w Przepisy

Dzisiaj wpadłam na genialny pomysł. Nie wiedziałam, co zjeść na podwieczorek. Miałam ochotę na coś słodkiego, ale że ostatnio staram się prowadzić jak najbardziej „czystą” dietę z niskimi IG, nie mogłam zrobić sobie po prostu kanapki z dżemem. Olśniło mnie podczas przebieżki w parku (kolejny dowód na to, że ruch pomaga w myśleniu). Nieskromnie przyznam, że zrobiłam coś pysznego. W pięć minut.

Do stworzenia mojej pasty na kanapki potrzebujesz blendera i mieszanki studenckiej. Ja dodałam jeszcze suszoną śliwkę. Efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Bałam się, że zjedzenie chleba pełnoziarnistego z taką pastą będzie niemożliwe, że będzie za sucha. Na szczęście, te obawy okazały się bezpodstawne. Odpowiednio zblendowane składniki są wilgotne i idealnie pasują do kanapek. Pasta jest pyszna, słodka i bardzo zdrowa. Myślę, że zasmakuje nawet dzieciom – w najbliższym czasie sprawdzę to na mojej pięcioletniej chrześnicy :)

Składniki (na dwie kanapki):

  • dwie małe garstki mieszanki studenckiej (ja mam taką z Rossmana, w jej skład wchodzą migdały, nerkowce, orzechy laskowe, włoskie i rodzynki)
  • suszona śliwka (opcjonalnie, ale polecam!)

Przygotowanie:

  • Wsyp odpowiednią ilość mieszanki do pojemnika blendera.
  • Blenduj do momentu, aż pasta będzie miała lepką konsystencję. Nie musisz dążyć do gładkiej masy. Ważne, żeby początkowe okruchy zaczęły się ze sobą sklejać :) Dodaj śliwkę i zblenduj ją z resztą. U mnie wyglądało to tak:

 

pasta1

 

  • Gotowe! Posmaruj chleb pastą i zjedz :D

 

pasta2

Takie kanapki świetnie pasują do popołudniowej kawy i godnie zastąpią ciasto albo inne niezdrowe przekąski. W wersji złożonej sprawdzą się „na wynos”. Jestem przekonana, że w roku akademickim będę je często jadła :D

Oczywiście, przepis można modyfikować. Już mam na to kilka pomysłów :) Planuję wypróbować różne wersje: z kakao, gorzką czekoladą, cynamonem, suszonymi morelami, daktylami, wiórkami kokosowymi… Opcji jest całe mnóstwo!

Pasta z mieszanki studenckiej jest nie tylko bajecznie pyszna, ale też bardzo zdrowa. Orzechy są bogate w witaminy, minerały i nienasycone kwasy tłuszczowe, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zwłaszcza jesienią i zimą warto zadbać o ich odpowiednią zawartość w diecie :) Tak więc nie zastanawiajcie się dłużej, lećcie do kuchni i korzystajcie na całego z mojego olśnienia :D Smacznego!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail